Wagony osobowe

08P– Bxhpi 00-450024145-2, 00-450024148-6 , 00-450024149-4

Wybudowany w Zakładach 23 Sierpnia w Bukareszcie w 1988 roku, jako doczepy do 11 wagonów motorowych A20D-P. Konstrukcja szkieletowa wykonana z kątowników do której poszycie z blachy ryflowanej zostało przymocowane za pomocą spawów. Wagon posiada osiem uchylanych otworów okiennych na każdej ze stron, po 2 pary drzwi na przeciwległych końcach oraz przejścia międzywagonowe. Konstrukcja została wyposażona w toaletę z obiegiem otwartym, ogrzewanie wodne zasilane piecem węglowym usytuowanym w przedziale grzewczym oraz instalację oświetleniową 24V zasilaną pierwotnie z agregatu umieszczonego pod wagonem następnie przebudowano na zasilanie z lokomotywy. Posiada 45 miejsc siedzących, symetrycznie usytuowanych.

A208P – Bxhpi 00-450024115-5

Rok produkcji 1986. Konstrukcja, instalacje jak w przypadku poprzednich wagonów.
Przebudowany został w 1992 roku na wagon bufetowy. Posiada przedział socjalny wyposażony w regały oraz ladę. Posiada stoliki zamontowane kosztem miejsc siedzących, łączna liczba miejsc siedzących to 20.

BTxi

Wybudowany w lokalnych warsztatach w Karczmiskach na bazie krytego wagonu towarowego. Posiada drewniane ławki ustawione analogicznie jak w krytych wagonach typu A208P.

BTxhi

Wykonany w podobny sposób jak wagon BTxi, dodatkowo wyposażony w hamulec powietrzny i ręczny. Miejsca siedzące zamontowane na jednej połowie wagonu, drugą część stanowi wolne miejsce np. do przewozu rowerów lub wózków dziecięcych.

Ftdxh

Wagon techniczny, wyposażony w przedział socjalny oraz towarowy do przewozu drewna, ławek, stolików i agregatu.

powrót